Felicitări!

Lumea e mai bună datorită ție!

Nu vreau să scriu statistici triste despre câte pisici nu vor avea niciodată o casă a lor!

Gestul tău e minunat și vreau să te bucuri de experiența de a deveni părinte de pisică, …sau să fii deținut de o pisică. După o lună împreună o să înțelegi mai bine la ce mă refer. 🙂

De unde poți adopta o pisică: de pe stradă, din jurul blocurilor, de la un vecin care are pisică și nu a sterilizat-o la timp, de la asociații de profil care salvează și apoi caută adoptatori, de la cabinete veterinare…cred că nu există cabinet veterinar care să nu aibă sau să nu știe pe cineva care oferă o pisică spre adopție.

Pisicile sunt pline de personalitate, să nu uităm că vorbim de feline, or fi ele domesticite dar tot feline sunt!

Pisicile adoptate de la cabinete sau asociații sunt de cele mai multe ori deparazitate intern și extern, vaccinate și sterilizate tocmai pentru a limita înmulțirea excesivă a lor. Femelele de pisică devin capabile să facă pui foarte devreme, de la vârsta de 5-9 luni. Deci nici nu ai apucat să o adopți bine că ea poate să mai fac vreo 2 până la 8 pui.

Vaccinarea e importantă pentru sănătatea pisicii iar vaccinarea antirabică protejează și proprietarul.

Puricii și căpușele sunt paraziți externi prezenți tot timpul anului, nu lăsa pisica ta să fie deranjată de aceștia. Deparazitarea externă e facilă, nu doare și e singura metodă de a proteja atât pisică cât și casa dvs de purici. DA! Și pisicile care nu ies din casă trebuie deparazitate extern regulat.

O vizită la medicul veterinar vă va răspunde și rezolva toate problemele medicale ale pisicii proaspăt adoptate.

Cu ce să te duci după pisică?

Cu un transportor cunoscut mai degrabă sub numele de cușcă de transport.

Există soluții pentru a stresa cât mai puțin pisica pe durata transportului.

În cabinetele și farmaciile veterinare găsiți Feliway Spray, cu acesta pulverizați în interiorul cuștii înainte să băgați pisica.

Acasa e bine să lasați pisica inițial într-o singură camera, în cea în care va sta și litiera. Acolo pentru a crea o zona cât mai confortabilă puteți instala Feliway Diffuser înainte de a aduce pisica acasă. Feliway este un produs destinat pisicilor, conține feromoni care le influențează doar lor starea. Nu afecteaza oamenii sau câinii.

În Anglia am învățat să creăm un triunghi între litieră, zona de hrănire și băut apă și zona de dormit. E important să fie la distanță una de cealaltă, e o chestiune pisicească. 🙂

Mâncarea, haideți să spargem un mit: pisicilor, mai ales puilor, NU trebuie să le dăm lapte de vacă sau ce găsim noi la supermarket. Puii de pisică au nevoie de lapte praf special conceput pentru ei!

Hrana unei pisici trebuie să conțină carne, caci ele sunt exclusiv carnivore. Cu cât mai mare procentul de carne pe etichetă, cu atât mai bine.

Litiera să aiba nisip special încât să vă fie ușor să o curățați.

Și de acum, timp să aveți să vă jucați și să petreceți împreună.

P.S. Pisicile adoră să doarmă!

Vă las una din cele peste o sută de poze cu Tom dormind.

Tom, pisica noastră adoptată

Dr. Karla Radi-Ciupercă, medic veterinar la VetCenter Centru Medical Veterinar Otopeni